Tālākizglītības mācību programma pēc DGST/ISST direktīvām
„Smilšu spēles bilžu valoda”
1. Ievads
2. Simbolika
3. K.G.Junga dzīļu psiholoģija un smilšu spēle
- Smilšu spēles vēsture.
- Izmantošanas jomas un iedarbība.
- Smilšu un ūdens nozīme.
- Terapeita stāja, uzvedība un „terapeitiskās attiecības”.
- Bilžu materiāls un terapijas procesi.
- Praktiskie vingrinājumi.
- Literatūras saraksts.
2. Simbolika
- Simbols un tā iedarbība.
- Simbola nozīmes maiņa smiltīs.
- Simboli mītos, pasakās un kultūrās.
- Telpas simbolika un bildes dalījums.
- Mudinājums nodarboties ar simboliem.
- Sava simbola izvēle.
- Bilžu materiāls: personīgie un arhetipiskie simboli.
- Praktiskie vingrinājumi.
3. K.G.Junga dzīļu psiholoģija un smilšu spēle
- Apziņa un zemapziņa.
- Patības jēdziens.
- Es funkcijas, krāsas un elementi.
- Pārnese un pretpārnese.
- Persona un ēna.
- Kompleksi un neirožu mācība.
- Alķīmija un Austrumu gudrība.
- Bilžu materiāla piemērs.
- Praktiskie vingrinājumi.
4. Metodika
5. Darbs ar pāriem
6. Darbs ar ģimenēm
7. Mīti un reliģija
8. Teorijas daļas beigas
- Bilžu lasīšana: problēmu un resursu saskatīšana.
- Uzmanīga un piedāvājoša sarunas vadīšana.
- Dokumentēšana un fotografēšana.
- Anamnēze un diagnoze.
- Vecumam atbilstoša būvēšana smiltīs.
- „Es” attīstības stadijas smilšu spēlē.
- Smilšu spēles process un „sarkanais pavediens”.
- Uzaicinājums uz smilšu spēli nepiespiestā un brīvā gaisotnē.
- Terapeita personības ietekme.
- Pacietība, zināšanas, respekts, klusēšanas pienākums.
5. Darbs ar pāriem
- Intrapsihiskie un interpersonālie procesi.
- Īpaša pieeja „vadītā smilšu spēlē”.
- Manas bērnības zeme.
- Pāra tagadnes un nākotnes redzējums smilšu bildē.
- Simetriskais un komplementārais pāris.
- Vēlme pēc bērna.
- Mediācija ķildīga pāra gadījumā.
- Partnerības garīgā nozīme.
6. Darbs ar ģimenēm
- Metodika darbā ar vairākām personām.
- Atšķirības būvēšanā un diagnostikā darbā ar bērniem, jauniešiem un pieaugušajiem.
- Smilšu spēle ar māti un bērnu.
7. Mīti un reliģija
- Grieķijas, Ēģiptes, Indijas, Japānas, indiāņu un lietuviešu teikas un mīti, to figūras un nozīme smilšu spēlē mūsdienās.
- Neitralitāte un respekts pret visu reliģiozo, kas parādās smilšu bildēs.
- Saistība ar psihisko attīstību un dziedināšanu.
- Negatīvo aspektu interpretēšana.
8. Teorijas daļas beigas
- Semināra darbu prezentēšana (Simbola darbs un kazuistika)
Seko 80 supervīzijas stundas, no tām vismaz 5 individuālās supervīzijas stundas, kā arī 20 pašpieredzes stundas.
Programmas pasniedzēja:
Programmas pasniedzēja:
- Apmācīttiesīga sistēmiskā ģimenes psihoterapeite un smilšu spēles psihoterapeite (LPB/DGST/ISST) Vita Kārkliņa.